Maandoverzicht: augustus 2022

Zo hé, dit was toch wel het hoogtepunt van augustus hoor: Thomas die alweer dertien jaar oud werd 😍! Wat een mijlpaal, nu heb ik ineens twee dertienjarigen in huis 😮😮. Maar voordat ik vertel over zijn verjaardag, blik ik eerst terug op andere dingen die in augustus gebeurden.
Wij moesten na drie weken zomervakantie weer werken, maar natuurlijk hadden de kinderen nog een poosje langer vrij. In de weekenden en op vrije dagen ondernamen we leuke dingen samen, zoals een middagje shoppen in Utrecht. Vera slaagde goed bij de Primark!
En ik scoorde tijdens het winkelen de ultieme oorbellen voor mij als rasechte koffieliefhebber! Blij mee 😄.
Ook gingen Vera en Thomas twee nachtjes logeren bij mijn ouders, iets wat ze vanwege de gezondheid van mijn moeder al een tijdje niet meer hadden gedaan. Gelukkig kon dat nu weer en ze keken er enorm naar uit. Ook fijn dat wij weer even met zijn tweetjes waren. We gingen samen uit eten op dit gezellige pleintje 💞.
En de dag erna doken we op ons gemakje de kringloop in.
Waar we onder andere een ijsmaker en deze té schattige schaaltjes scoorden 💖! De winkelmedewerkster was een beetje jaloers dat zij ze zelf niet in de schappen had opgemerkt, anders waren ze zeker met haar mee naar huis gegaan, zo vertelde ze ons.
Ondertussen probeerde Vera mijn moeder in te maken met dammen 😉. Fijn dat ze af en toe een foto doorstuurde tijdens het logeren.
Ook gevonden in de kringloop: deze super toffe vintage typemachine. Ik twijfelde al heel lang om er één te kopen, maar toen ik dit gele exemplaar zag, ging ik eindelijk overstag 💛. Inmiddels staat hij te shinen op mijn schrijfkamertje!
Oei oei, wat een droogte. Het leek wel herfst in onze tuin deze maand😓🍁.
Terug naar de verjaardag van Thomas! Natuurlijk vierden we dit ook met zijn biologische familie. Samen met zijn ouders, opa en oma en jongste zusje bezochten we een gezellige geitjesboerderij. Thomas genoot volop en werd enorm verwend met gave cadeaus!
Maar dit vond hij ook een prachtig cadeau: een dikke knuffel van Vera! We hadden van tevoren afgesproken dat ik er een foto van zou maken, want omdat Vera niet meer zo van knuffelen houdt zou het best kunnen dat hij er een jaartje op moet teren 😉🙈...
Wat een boel leuke cadeautjes kreeg hij daarnaast nog! Heerlijk verwend dus.
En toen... was het alweer tijd om ons klaar te gaan maken voor het nieuwe schooljaar. Hoewel Vera volgens eigen zeggen écht haar schooltas aan het einde van het vorige schooljaar had leeggemaakt, bleek er toch nog wel een hele hoop troep in te zitten 😂. Inclusief stinkende gymkleren. Herkenbaar?
In het vorige maandoverzicht heb je misschien wel de voorraad kaftpapier gezien (alles in het zwart ❤) die we samen hadden ingeslagen. Nou, ik kan je vertellen dat we voor de komende jaren genoeg kaftpapier in huis hebben. Er moesten namelijk welgeteld twee (!!) boeken gekaft worden, hahaha! Met behulp van YouTube waren we er samen snel klaar mee. Inmiddels zitten de eerste weken op de middelbare er voor Vera alweer op en heeft ze een fijne start gemaakt. Trots op haar!

Nog een feestelijk feitje deze maand: mijn man en ik waren twintig jaar samen (de helft van mijn leven 😱), waarvan zestien jaar getrouwd. Ik kreeg deze prachtige ketting cadeau 💝.
En gaf hem deze Legoset. Als groot Friends-fan mocht deze natuurlijk niet in zijn collectie ontbreken. Met zijn viertjes aten we uitgebreid Chinees, heel gezellig. Het was dus een mooie en dubbel feestelijke maand!

Fijne september allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten