Maandoverzicht: juli 2022

Zo, zit je er klaar voor? Dit maandoverzicht zit namelijk bomvol leuke foto's! Er gebeurde dan ook een hele hoop, te beginnen bij Vera's afscheid van de basisschool. Wat een mijlpaal zeg! Ze kreeg een eigen diploma uitgereikt tijdens de afscheidsavond, en ook deze prachtige zonnebloem 😍. En nu op naar de middelbare! Maar eerst was het tijd voor... zomervakantie!!
Die startte voor mij erg feestelijk dit jaar, ik had namelijk een surpriseparty van een vriendin die veertig werd. Een erg gezellig begin van mijn drie vrije weken 🙌.
En later dat weekend probeerden we voor het eerst onze nieuwe barbecue uit. Heerlijk 😋! 
Deze vakantie viel ons op dat Thomas meer behoefte heeft om dingen te ondernemen dan Vera. Zij wil ook lekker veel rust en thuis chillen. Allemaal prima, en dus splitsten we regelmatig even op. Aangezien ik ook wat moeilijk stil kan zitten gingen Thomas en ik een aantal keer met zijn tweeën op pad. Ons eerste uitje was naar Amsterdam. Eerst een bakkie in de trein...
En even een foto van een mooi bloemenstalletje onderweg...
En toen... naar het Rijksmuseum. Thomas was hier al eens geweest, met school, maar ikzelf nog nooit. Hij wilde er heel graag samen naartoe en dat liet ik me dus geen twee keer zeggen! We hebben uren de tijd genomen, het hele museum bewonderd en er allebei enorm van genoten. 
Mijn favoriete plek was de mega grote bibliotheek van het museum 💝!
Na al die prachtige kunst waren we wel toe aan een drankje. Thomas vond het er vooral in de Reguliersdwarsstraat erg gezellig uitzien, en dus pakten we daar een terrasje. 
Daarna bekeken we nog wat winkels, waaronder de Lego store. Erg leuk!
Een paar dagen later stond de woonkamer ineens vol met spullen 😅; we waren helemaal bepakt en bezakt en klaar voor ons weekje naar de Ardennen!
Welkom 😀!
Bij ons heerlijke huisje in Libin. We huurden dit pareltje via Ardennes-étape. Leuk detail: in de kelder konden we heerlijk relaxen in onze eigen jacuzzi!
Kenya genoot op en top met ons mee en speelde iedere dag uitgebreid op ons grasveld in de grote tuin.
Mijn man schoot er het ene mooie plaatje na het andere 💜.
En Vera deed met hem mee! Gave foto heeft ze hier gemaakt van de zonsondergang, vind je ook niet 😍?!
Dit is mijn favoriete vakantiefoto 💞, gemaakt tijdens een wandeling vanuit ons huisje.
We bezochten het levende standbeeldenfestival in Marche. Blijkbaar het grootste evenement op dat gebied in heel Europa, dus dat mochten we niet missen.
Het was heel gaaf! De kinderen keken allebei hun ogen uit.
Op de allerwarmste dagen deden we (waarschijnlijk net zoals iedereen) vrij weinig, lekker rustig aan.
Toen het weer iets was afgekoeld bezochten we het kasteel van Bouillon. Heel mooi!
En wat een uitzicht!!
Ook gingen we naar Redu, een plaatsje dat bekend staat om zijn vele boekenwinkels. Dat kon ik niet overslaan natuurlijk 😉.
In museum Mudia (echt een aanrader, ook met kinderen!) bekeek Thomas Marilyn eens zeer grondig 😂.
En we wandelden natuurlijk ook heerlijk in de prachtige natuur van de Ardennen. De week vloog voorbij!
Eenmaal thuis ging ik samen met Vera winkelen in de stad, samen op jacht naar schoolspullen. Driemaal raden wat haar lievelingskleur is 🙈❤... Ik was blij dat we ook kleurpotloden moesten kopen 😅.
En ik had nóg een verrassingsfeestje, van een andere vriendin, die ook veertig werd 💗. Ook dat werd een heel gezellige avond!
Een ander uitstapje met Thomas deze vakantie: samen een dagje naar het Duitse Kleve. Erg leuk om eens rond te kijken, een hapje te eten (er zijn heel veel ijssalons) en te shoppen.
Het leek wel alsof ze wisten dat ik zou komen: een heel schap vol kerstspullen in de plaatselijke snoepwinkel 😍!!
En tot slot... mocht ook een bezoekje aan de Efteling niet ontbreken deze vakantie.

Wat hebben we de afgelopen weken genoten met zijn vieren. Het is soms zoeken naar dingen die zowel Vera als Thomas leuk vinden om te doen, maar eigenlijk lukte dat deze vakantie verbazingwekkend goed. Inmiddels ben ik alweer aan het werk, maar toch blijft de vakantie-vibe nog lekker even hangen, merk ik. Op vrije dagen geniet ik gewoon nog van de vakantie van de kinderen mee namelijk 😊💖.

Hoe was jouw juli? Fijne augustus allemaal 💋💋!!


Reacties

Best gelezen berichten