Maandoverzicht: december 2021

Kijk, dit is mijn favoriete foto van deze maand! Daar wordt mijn brakke hoofd (want gisteren Oud en Nieuw gevierd, te kort geslapen en een paar glaasjes prosecco op) weer blij van. Laat ik beginnen met jullie allemaal een gelukkig 2022 te wensen! Dat het maar een mooi jaar mag worden. Mijn lievelingsmaand zit er alweer op en eerlijk gezegd vind ik dat, net als ieder jaar, best jammer. Maar gelukkig is er dit maandoverzicht, en kan ik nu samen met jullie lekker terugblikken op die heerlijke 31 dagen 💝.

Ik begin op 5 december. Tijd om Sinterklaas te vieren! Dit jaar deden we voor het eerst een dobbelspel met zijn viertjes, wat een verhitte strijd om de rugkrabber opleverde 😂.
Ik daarentegen ging uiteraard voor de kerstcadeaus! Kijk me eens blij zijn met mijn nieuwe aanwinsten.
Thomas weet inmiddels (net als Vera) precies hoe de vork in de steel zit rondom de Sint, maar in de Sinterklaasperiode kiest hij er heel bewust voor zich helemaal onder te dompelen in de magie van het Sinterklaasverhaal. Heerlijk! Wij speelden weer lekker mee: dit jaar vonden we de door Piet achtergelaten cadeaus in de badkamer 😉...
Er zat voor iedereen wat bij, zelfs de hond kreeg cadeautjes.
En na Sinterklaas was het tijd om...over te schakelen naar Kerst! Deze leuke spulletjes vond ik bij de kringloop.
Zo leuk om het huis helemaal te versieren!
Wat staat dat toch allemaal gezellig.
Mijn vintage kerstservies en kringloopvondsten kregen natuurlijk ook een mooi plekje 💖.
En kijk dit schattige kerststalletje dan! Deze kocht ik tijdens de zomervakantie in een kerk in Roermond.
Natuurlijk versierde ik ook mijn schrijfplek! 
Over schrijven gesproken: deze maand lieten mijn schrijfpartner en ik mooie foto's van onszelf maken, die we binnenkort hopen te gaan gebruiken bij de promotie van ons aankomende boek. Deze foto van mijzelf vond ik best veelzeggend: ik word gewoon heel erg blij van schrijven! 
Wat een domper hè, dat er weer een lockdown moest komen!? De kinderen hadden zo uitgekeken naar Aladdin de musical, waar ze in de kerstvakantie met mijn ouders en nichtjes naartoe zouden gaan 😞. Mijn vader had er zelfs een aftelkalender voor gemaakt. Helaas moest het dus worden uitgesteld.
En kwam er een extra vroege kerstvakantie voor de kinderen. Vera, die nog op de basisschool zit, zou sowieso een week eerder vrij krijgen. Haar klas had voor de vakantie dus nog een gezellige kerstlunch. Maar Thomas, die al op de middelbare zit, zou nog een weekje doorgaan. Totdat de persconferentie op 18 december ons anders vertelde. Wat was hij verdrietig! Door deze vroege kerstvakantie kregen Vera en Thomas het kerstpakketje wat ik ieder jaar voor ze samenstel wel eerder dan andere jaren 🎅.
Er zaten lekkere en grappige dingetjes in. Voor Vera onder andere deze champagne diadeem. Die ook even gepast moest worden door de hond...🙈
In de week voor de officiële kerstvakantie hielpen Vera en Thomas mee met snoeiwerk in de tuin. Vera vond het opvegen van blaadjes 'heel satisfying' 😂. 
Op mijn laatste werkdag voor de kerstvakantie werkte ik thuis. Om te vieren dat ik daarna twee weken vrij was kochten we deze kerstcake, mmm!
De klas van Thomas hield nog een gezellige bijeenkomst via Teams. Thomas vond dat heel erg leuk.
En toen... was het ineens al eerste Kerstdag! Cliché maar waar: wat ging deze maand snel voorbij. We genoten van een lekker kerstontbijt.
En in de middag gingen we naar mijn ouders toe. Voor hen namen we een ezelornament mee. Ze hebben namelijk twee ezeltjes, dus deze versiering vonden we wel heel erg toepasselijk! Het cadeautje kreeg meteen een mooi plekje in de boom 🎄.
Op Tweede Kerstdag gingen we naar mijn schoonmoeder. Die had gevraagd of we eerst even een zelftest wilden doen. Gelukkig alle vier negatief! Het werd een gezellige avond 😍.
Ondanks dat we weinig buiten de deur kunnen doen, vloog de eerste week van de kerstvakantie voorbij! Spelen met Lego, logeren bij opa en oma, lekker chillen en voor mijzelf véél schrijven: de dagen waren zo om. Op Oudjaarsavond probeerden Thomas en ik voor middernacht nog even een dutje te doen. Zoals je ziet lukte dat niet, maar hadden we wel veel lol samen 😄.
Vera genoot op en top toen het nieuwe jaar was aangebroken. Megasterretjes afsteken en kijken naar het vuurwerk wat ondanks het verbod toch de lucht in werd geknald: ze vond het fantastisch! 

En zo was het ineens januari. Een nieuw jaar. Een jaar waarin ik droom van grootse dingen, maar ook van het vasthouden van alles wat we samen hebben opgebouwd. 

Fijne start van 2022 allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten