Maandoverzicht: september 2021

September zit er alweer op: tijd voor een nieuw maandoverzicht! Thomas maakte deze maand een flitsende start op het voortgezet speciaal onderwijs. Heel fijn dat hij zo'n goed begin had, want de overstap naar de middelbare was zowel voor hem als ons best spannend. Vera vond ook al gauw haar draai weer in de klas, ze zit nu in groep 8. 

En... er vonden weer volop ouderbezoekjes plaats. De moeder van Vera kwam met het leuke idee om een chocolade pop-it te maken samen. Kijk eens wat een tof resultaat!

Vera's vader wilde haar heel graag trakteren op een lekker ijsje. Dat vond ze uiteraard helemaal prima! Zoals je ziet genoot de hond er ook van mee 😂😋.
Voor mijzelf stond er in het eerste weekend van september ook iets heel leuks op de planning: met een groepje vriendinnen ging ik naar de housewarming van een andere vriendin. Die had- heel verstandig- iedereen gevraagd even een zelftest te doen van tevoren. Hij was negatief en dus...
Trok ik mijn meest feestelijke jurk aan. Het werd een erg gezellige avond!
Kijk eens hoe leuk: voor Vera vond ik online dit stoere vloerkleed. Ze is er helemaal blij mee. 
Even een boekentip tussendoor: dit is echt het mooiste wat ik in tijden heb gelezen. Dit had ons verhaal kunnen zijn! Pleegmoeder Sarah schrijft over de liefde en zorg voor haar pleegdochter Coco, afgewisseld met overpeinzingen over ouderschap aan de hand van prachtige metaforen. Mijn tranen vloeiden rijkelijk tijdens het lezen, zo mooi en herkenbaar vond ik het. Een dikke aanrader dus!
In de derde schoolweek vond Vera het ineens tijd om zelfstandig naar school te gaan fietsen (een stuk van zo'n 20 minuten). We hadden dit al vaker met elkaar en haar besproken, maar nu ineens was ze eraan toe. Ze doet het hartstikke goed en ik ben apetrots!
Oh, dit was zo'n fijne dag: we hadden een tijdje terug met de Albert Heijn actie voor korting op Efteling kaartjes meegedaan, maar waren nog niet geweest. En dus gingen we deze maand. 
Het was druk, maar desondanks vermaakten we ons de hele dag prima. Samen met Thomas pluisde ik het hele Lavendorp uit, terwijl Vera met mijn man in de Vliegende Hollander ging.
Zelfs mijn koffie was blij tijdens dit heerlijke dagje Efteling 😎...
Ook Thomas had een ouderbezoekje deze maand. Samen met zijn moeder (kijk nou hoe leuk, ze zijn bijna even groot 😍) gingen we pannenkoeken eten om alsnog zijn verjaardag met haar te vieren. Op en top genieten voor allebei!
Ja ja, ik ben hartstikke gek: samen met Thomas ging ik een dagje naar Scheveningen om... de winkel Christmas Village te bezoeken. Beetje vroeg, maar wel super leuk! We keken onze ogen uit.
Het was de laatste echt warme dag en dus gingen we ook nog even naar het strand 💛.
Lekker met onze voeten in zee.
Thuis stalde ik onze nieuwe kerstaanwinsten even uit 😍💝😆.
Afgelopen week bezochten Vera en ik samen voor het allereerst een middelbare school. In onze omgeving zitten er een paar die geschikt zouden zijn. Ik vond het een erg leuke en goede school, en dat was Vera (die met een vriendin en andere kinderen samen een rondleiding kreeg) met me eens: 'we hebben leuke spelletjes gedaan, maar er waren wel heel veel trappen hoor.' Hahaha, wat een prachtige eerste indruk 😉.

En nu...de herfst in. Heerlijk vind ik dat. Lekker veel schrijven aan ons boek, bloggen voor De Club van Relaxte Moeders en V&VN en ook weer eens vaker journallen. En natuurlijk 's avonds de kaarsjes aansteken om het extra gezellig te maken thuis. 

Fijne maand allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten