Maandoverzicht: augustus 2021

Wauw! Wat vliegt de tijd! Dat denk ik als ik nu terugblik op de zomervakantie, maar helemaal wanneer ik kijk naar deze foto. Het meest bijzondere plaatje van deze zomer 💖; we gingen namelijk terug naar de plek waar we tien jaar geleden onze allereerste vakantie vierden als gezin van vier, en deden een foto van toen na. Wat een verschil, wat zijn de kinderen gegroeid (niet alleen fysiek, maar vooral mentaal!) en wat is er een hoop gebeurd in de tussentijd. Straks meer over deze mooie vakantieweek...

Eerst even terug naar begin augustus. We begonnen de maand meteen goed, met een bezoekje aan de dierentuin. Leuk!
In één van de eerste schoolvakantieweken moesten wij nog gewoon werken, en logeerden de kinderen een paar nachtjes bij mijn ouders. Voor Thomas was deze logeerpartij extra bijzonder. Mijn ouders vinden het leuk om met alle kleinkinderen een reisje te maken als zij van de basisschool naar de middelbare gaan. Thomas wilde liever niet ver weg en niet ergens overnachten, maar... hij wilde heel graag een dagje meelopen als 'boswachter' op Tiengemeten, waar mijn vader als vrijwilliger werkt. 'Mijn grootste droom komt uit,' was zijn reactie toen we hem vertelden dat het geregeld was. Hij was voor vertrek super zenuwachtig (hier zat hij in zijn boswachter outfit aan de ontbijttafel) maar had een topdag! Zo op maat en zo passend bij hem; wat ben ik blij en dankbaar dat mijn ouders dit voor hem hebben gedaan 😍.

Ondertussen genoot Vera ook volop, want zij mocht met mijn moeder gaan winkelen en koos deze leuke outfit uit.
Wij hadden een avondje samen en gingen gezellig uit eten 💕.
Het eten was echt super lekker en zag er ook nog eens prachtig uit!
In het weekend erna ging ik met Thomas naar de bioscoop. Dat was lang geleden zeg!
Ook pakten we een heleboel spullen in...
...plus cadeautjes voor mijn moeders verjaardag (tip: ben je op zoek naar een origineel cadeau, kijk eens op de site van Zuivere Koffie, zij verkopen biologische koffie die gebrand is in de bajes, plus andere leuke en lekkere items zoals thee en koekjes). 
Ik ging namelijk samen met Vera en Thomas een paar dagen kamperen op het land van mijn ouders! Kijk eens wat een idyllisch kampeerplekje we hier hadden 😎.
Vera maakte deze blije foto van mij 😄.
In de tent zitten verschillende slaapcabines. Thomas wilde de afscheiding tussen mij en hem niet dicht, Vera wilde dit liever wel. De hond kroop gezellig bij haar in de cabine, maar stak in de ochtend haar koppie onder het doek door 😂.
Samen Kenya uitlaten in het mooie ochtendlicht 🌞.
Vera in haar cabine, uiteraard even lekker koekeloerend op haar gsm 😆.
In de avond maakte mijn vader een fikkie, Vera werd helemaal rustig van het staren in de vlammen.
Mattijs zat thuis ondertussen ook niet stil: hij moest gewoon werken en schilderde ook nog eens de trap. Het is erg mooi geworden! 
Na mijn moeders verjaardag gingen we weer naar huis toe. Mijn schoonmoeder kwam een dagje bij ons om alvast de verjaardag van Thomas te vieren. Gezellig!
Op Thomas' verjaardag vertrokken we naar Limburg. Eerst bezochten we het drielandenpunt plus bijbehorend labyrint. Hij vond het helemaal geweldig, wie kan er nou zeggen dat hij op zijn verjaardag in drie landen is geweest?!
In het huisje op Landal de Lommerbergen hingen we slingers en ballonnen op. Het was heel bijzonder om weer terug te zijn op de plek waar we tien jaar terug ook waren. Het deed ons beseffen hoe stevig en stabiel we als gezin zijn geworden, en we haalden samen de ene na de andere herinnering op. 
Mijn ouders en nichtjes kwamen er op bezoek om de verjaardag van Thomas te vieren. Met zijn allen gingen we bowlen.
We deden allerlei leuke dingen in deze vakantieweek. Zo bezochten we het mooie Roermond, waar ik dit lekkere broodje at.
Vooral Thomas was erg onder de indruk van de kerken die we daar van buiten en binnen bekeken. Vera vond ze aan de binnenkant een beetje eng, vooral de schilderijen van de kruisweg vond ze imposant. 
Toch wilden ze allebei graag een kaarsje aansteken 💛.
We namen ook een kijkje in het witte stadje, Thorn. Wat was het daar mooi zeg! Vera schoot weer een prachtig plaatje van mij, ze vindt fotograferen en filmpjes maken erg leuk en is er ook best heel goed in.
Op het park werd regelmatig iets georganiseerd. Terwijl Vera met de tieners meedeed met een spelletje Weerwolven, keek Thomas naar de poppenspeler. Die vroeg aan iedereen hoe oud ze waren, gelukkig telde hij tot de 12 en mocht ook Thomas (die als een soort reus tussen allemaal kleinere kinderen inzat) zijn vinger opsteken. Hij schaamde zich daar trouwens totaal niet voor, maar ging heerlijk op in het verhaal en genoot met volle teugen 😍.
Tot slot huurden we twee tandems voor een dag. We maakten een mooie fietstocht, maar hadden allemaal enorme zadelpijn op de terugweg. Wat hebben we daarom gelachen zeg 😂!
Ik vind het ook altijd weer fijn om thuis te komen na vakanties. Helemaal nu ik van ons extra kamertje een fijne schrijfplek heb gemaakt. Ik ben er super blij mee en kan er heerlijk rustig werken aan mijn blog en boek.
Op de allerlaatste dag van de schoolvakantie waren wij 15 jaar getrouwd. We gingen met zijn viertjes uit eten om het te vieren. 
En toen was het alweer tijd om terug te gaan naar school! Thomas voor het allereerst op het voortgezet speciaal onderwijs (waar hij dat mondkapje helemaal niet meer nodig bleek te hebben trouwens 😉) en Vera naar groep 8. Spannend, maar ook fijn om weer wat meer ritme te hebben allemaal. Ook startten de ouderbezoekjes weer op. Maar daarover meer aan het begin van de nieuwe maand! Tot dan 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten