Week in Beeld #76: lekker fietsen, weer aan het werk en een heel fijn bezoek


Vorige week zondag was alweer de laatste dag van de kerstvakantie. Wat waren die twee vrije weken fijn zeg, voor ons allemaal! Deze mooie foto maakte ik van Thomas, tijdens een fietstochtje op de laatste vakantiedag. Hij is zo dol op het ontdekken van nieuwe routes en hij onthoudt de weg echt verbazingwekkend goed. Ook dit keer navigeerde hij ons weer veilig terug naar huis 🚲.
Als afsluiter van de vakantie bezochten we de dierentuin waarvan we onlangs een abonnement hebben afgesloten. Erg leuk!
En toen... was het echt tijd om uit onze kerstbubbel te stappen en het normale leven weer op te pakken. Wat inhield dat we al de hele week de kids wakker moeten maken  ind e ochtend (en ze, zoals gewoonlijk, op vrije dagen alweer om 6.30 uur naast ons bed staan te springen 😂) en dat ik weer ging werken. Ik moet zeggen dat ik daar best wel weer zin in had. En er stond me een hele fijne verrassing te wachten: omdat ik jarig was geweest kreeg ik deze prachtige bos bloemen 😍!
Op woensdag was ik zó in gedachten verzonken dat ik vergat op tijd uit de trein te stappen 🙈. Oeps, hahaha! Ik was op mijn mobiel bezig een mailtje te tikken, uiteraard iets wat met regelzaken en pleegzorg te maken had, en dat eiste mijn aandacht kennelijk volledig op... Gelukkig was het volgende station niet ver weg en ging er een kwartiertje later weer een trein terug naar huis.



Op donderdagmiddag kwam de papa van Vera op bezoek. Het werd een fijne middag voor hen allebei: terwijl Vera haar nagels lakte en ze samen thee en koffie dronken, kletsten ze bij. Vera vertelde honderduit over alles wat haar de laatste tijd bezig houdt en was erg ontspannen. Papa genoot zichtbaar. Ook durfde ze mij gewoon 'mama' te noemen en te zeggen dat ze van me houd en ook later bij ons wil blijven wonen. Bijzonder om te zien dat ze zich vrij genoeg voelt affectie naar zowel haar vader als mij te vertonen in elkaars aanwezigheid, en nog mooier dat haar papa haar hier de ruimte voor kan geven. Ik was super blij en trots hierop, zeker omdat er toch regelmatig wat strijd is over met name de bezoekregeling. Die avond zette Vera's vrolijke humeur zich voort en hielp ze mij heel erg goed met koken. Ze was helemaal in haar nopjes met haar bijna-helemaal-zelfgemaakte spaghetti! Hij smaakte extra lekker 😋.

Op vrijdag is Vera altijd vroeg uit. Samen gingen we even wat drinken bij de Hema. Vera nam een appelbol bij haar babycinno en genoot volop. Fijn om haar in zo'n positieve flow te zien 💖. Ook Thomas had een goede schooldag gehad, ondanks een vervelende start in de ochtend. Hij was ineens zo verdrietig over het feit dat Vera steeds groter wordt en langzaamaan transformeert in een echte tiener. Straks zou ze niet meer met hem willen spelen, dacht hij ineens! Een hoop dikke tranen later kalmeerde hij gelukkig wel, met name de gedachte dat papa het altijd leuk vindt om samen met hem lego te bouwen en spelletjes te spelen hielp goed (daarbij geloof ik dat ik manlief 'een groot kind' heb genoemd 🙈, maar dat terzijde. Alles voor het goede doel 😉😜!). 
Dit weekend heb ik een gezellig etentje met vriendinnen en gaan de kids met manlief naar de bioscoop. Super leuk! Fijn weekend allemaal 💋💋!!


Reacties

Best gelezen berichten