Een magisch mooie verjaardag


Met kinderverjaardagen ga ik graag helemaal los met taart, versiering, feest en cadeautjes. Maar mijn eigen geboortedag, die laat ik het liefste stilletjes voorbijgaan. Afgelopen maandag was het weer zo ver. Vijfendertig jaar geleden kwam ik ter wereld, hieperdepiep... Gelukkig had Sinterklaas begrepen hoe graag ik mijn verjaardag (niet!) vier, en hadden we van de Goedheiligman met zijn viertjes een tripje naar Efteling Bosrijk cadeau gekregen, wat precies op deze dag viel. Kijk, dat vond ik nu wél een leuke manier om mijn verjaardag door te brengen! Hoera!

In de ochtend werd ik eerst door de kinderen verwend met talloze knutsels en tekeningen. Vera had onze handen overgetrokken en versierd, en Thomas had een onnavolgbaar plakbandwerkje in elkaar geflanst. Uiteraard werd ik ook overladen met kusjes en knuffels. Wat een heerlijk begin van de dag!





Eenmaal aangekomen in Bosrijk bleek er een grote verrassing op me te wachten: het hele appartement was versierd met vrolijke slingers en ballonnen. Wauw! In de koelkast stond ook nog eens een heerlijke taart klaar. Manlief had (in het grootste geheim) goed zijn best gedaan! Ik was helemaal ontroerd en pinkte stiekem gauw een traantje weg...




  

Daarna volgde er drie magisch mooie dagen. Samen genoten we van al het leuks dat de Efteling en Bosrijk ons te bieden hadden. We ontmoetten Klaas Vaak, Vera en manlief konden hun lol op in alle spannende achtbanen (vraag me niet waarom, maar ze vinden dit zó geweldig!), Thomas vroeg alle medewerkers het hemd van het lijf (hij wilde kennelijk het 'waarom' achter elke attractie ontdekken) en we bewonderden uitgebreid alle prachtig uitgebeelde verhalen in het Sprookjesbos (mijn favoriete plek van het park!). Natuurlijk werd er soms gezeurd, vonden de kinderen het wachten ontzettend moeilijk en hadden we niet altijd allemaal hetzelfde plan in ons hoofd waardoor er wat discussie ontstond. Maar desondanks waren we weer écht even met zijn viertjes samen. Dicht bij elkaar op een heel bijzonder avontuur. Wat een geluk. Een fijnere verjaardag (en dagen erna) had ik me niet kunnen wensen!

 
 
 
 

Reacties

Best gelezen berichten